miercuri, 15 aprilie 2020

Pictura, gr. DI 17.092, 16.04.20, C. Gheorghiță


Grupa: DI.17.092 Anul III
Disciplina: Pictura
Profesori: Gheorghiță Cezara
Data: 16.04.20
Durata: 2 ore
Tema Lectiei: Principii de reprezentare a semifigurii umane, îmbrăcată tematic, model viu, feminin. F A2 – A3 materiale acuarelă, guașă, acril. Studiu din natură.
Competența specifică dezvoltată:  
Mijloace plastice de expresie la reprezentarea semifigurii umane, model viu.
Reprezentarea figurii umane în pictură este o temă care vă ajută sa vă dezvoltați și să exersați abilitățile de reprezentare a omului în cadrul unor lucrări plastice sau în proiectele de interior, pentru o carelare cât mai corectă a formelor, proporțiilor înteriorului cu figura și proporțiile umane, la fel contribuie la dezvoltarea sensibilității cromatice.
Reieșind din condițiile actuale, vom desena și picta figura umană după modele din familie – mama, tata, sora, fratele, sau cineva din bunei. Vă propun să așezați modelul într-o poziție cât mai comodă, în așa fel, încât să se vadă bine mâinile, lumina să vină dintr-o parte, de la geam sau o sursă electrică. E de dorit ca modelul să fie îmbrăcat în ceva colorat, iar pe fondal puteți atârna o draperie sau două, pentru a crea o gamă cromatică bogată.
Pentru a începe desenul propriu-zis, ne vom aminti despre portret, proporțiile și detaliile feței.

Figura umană în întregime la fel are anumite proporții, care au fost studiate încă din antichitate, când s-au stabilit canoanele de 7 și 8 capete.
Și mai târziu, în perioada Renașterii, artiștii au fost preocupați de studiul figurii umane, al proporțiilor, iar una dintre cele mai renumite realizări a fost Omul vetruvian a lui Leonardo da Vinci. Să nu uităm și de cel mai renumit portret a lui Leonardo da Vinci – Gioconda, care corespunde perfect temei noastre.

Alte exemple sunt: Portretul actriței Sarra Sidons de T. Gainsborouth



Portretul unui cavaler de F. Hals

sau portretul Olga Picasso, de P. Picasso

Paginația în format.
Pregătim suportul și materialele necesare și începem lucrarea.
Vom alege poziția cea mai potrivită, cu o compoziție interesantă, echilibrată, cu umbre și lumini clare.
Pentru început, vom decide in ce poziție vom plasa compoziția – pe orizontală sau pe verticală, și cum vom organiza spațiul plastic al lucrării. Deoarece figura va poza în poziție verticală, respectiv și compoziția noastră se va desfășura pe verticală.
Vom trasa liniile de bază ale capului și figurii, și vom poziționa formele generale – umerii, toracele, mâinile.
Sarcini:
Așezați modelul într-o poziție comodă, fixați locul și punctul de privire;
Realizați paginația în format și schițați figura.
Succes!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu