duminică, 22 martie 2020

Pictura II, grupa DI 16092

Grupa: DI.16.09.02 Anul IV 
Disciplina: Pictura II 
Profesori: Gheorghiță C. Miron A. 
Data: 23.03.20 Durata: 2 ore 
Tema Lectiei: 3. Fragment de interior cu detalii arhitecturale pe mai multe nivele. F50x60. materiale la alegere. Studiu din natură, schițe pregătitoare. 
3.1 Noțiunea de fragment de interior.

Competența specifică dezvoltată: 1. Reprezentarea cromatica a unui fragment de interior.

Reprezentarea unui fragment de interior în pictură este o temă care vă ajută sa vă dezvoltați și să exersați abilitățile de reprezentare a unui interior, în cazul dat un fragment, să aplicați legitățile perspectivei liniare, legitățile compoziției, apmonizarea culorilor, modelarea cromatică a formelor, redarea profunzimii spațiului. Reprezentarea interiorului în pictură a fost o preocupare constantă începând cu perioada Renașterii, odată cu apariția și dezvoltarea compoziției tematice și a compoziției de gen. În lucrările din această peroiadă interiorul servea ca fondal pentru reprezentarea unor scene tematice cu personaje. Pictorii construiau interiorul, folosind perspectiva liniară, iar pentru redarea profunzimii spațiului, utilizau perspectiva cromatică, sau aeriană.ca exemplu pot servi lucrările pictorilor italieni, in lucrările cărora sunt reprezentate interioare colemne, cu elemente clasice, inspirare din antichitate:

Sandro Boticelli, Calomnia


Rafael, Școala din Atena.
La pictorii din Țările de Jos din perioada Renașterii observăm interioare mai modeste, care ne arată anturajul în care trăiau oamenii de atunci, din diferite pături sociale, de exemplu:
Jan van Eyck, Familia Arnolfin

Pieter Bruegel cel Bătrân, Nunta țărănească

În secolul al XVII-lea reprezentarea interiorului devină mai detaliată, dar acesta la fel ramâne cu rolul de fondal pentru compoziții tematice și de gen. Observăm însă, că interiorul este completat cu piese de mobilier, naturi statice, tablouri sau alte obiecte decorative, accesorii.
Jan Vermeer. Atelierul pictorului.


Frans Hals, Portret de bărbat 

Jan Steen, Sărbătoarea bobului.

D. Velazques, Meninele.

În sec. XVIII reprezentarea interiorului se realizează în baza acelorași legități ca și în secolul XVII, acesta având rolul de fondal și de descriere a modului de viață a personajelor.
W. Hogarth, Casatoria la modă.

F. Boucher, Marquise de Pompadour.

Mai târziu, în secolul al XIX –lea, în arta modernă, reprezentarea interiorului deseori devine un subiect independent, iar pictorii se axează în special pe raporturile cromatice, expresivitatea compozițională, și mai puțin pe reprezentarea realistă a elementelor de interior.
Vincent van Gogh, Camera lui van Gogh

Henri Matisse, Armonie în roșu.

Sarcini:
·         Analizați imaginile propuse;
·         Determinați elementele de limbaj plastic, folosite de pictori în diferite perioade istorice ale evoluției artelor plastic;
·         identificați câteva deosebiri și asemănări între lucrări;
·         Selectati alte imagini, reproduceri cu reprezentarea interiorului din diferite perioade și stiluri artistice;
·         Comentați lucrările pe care le-ați ales.

Imaginile (3-4) cu scurte comentarii vor fi stocate într-un portofoliu digital pe care îl ve-ți prezenta online.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu